Alla inlägg under september 2008

Av kattfan - 29 september 2008 22:10

igen. internet är överskattat.


elle och nina anser att jag och timon (lejonkungen) har PRECIS likadant kroppsspråk... jag undrar spontant vad andra anser om detta.. för att underlätta:

http://www.youtube.com/watch?v=1_FSyWgytnQ&feature=related


vi ses!

Av kattfan - 29 september 2008 21:37

det går en sjuk dokumentär på tv om en kvinna som har massa dockor som hon behandlar som riktiga bebisar. det är sjukt. hon tvättar deras hår, går ut på promenader, köper kläder åt dem, de ser riktiga ut. hon gillar att fantisera om att de är riktiga barn och ger dem gärna imaginära personligheter. ser vi en 35-40 årig kvinna som går med en barnvagn på stan kanske vi tror de har en bebis i vagnen? men oj så fel vi kan ha.


vad hände med hemtentandet?


annars? lite mycket. 

Av kattfan - 22 september 2008 22:47

är ibland så jävla orättvist!

Av kattfan - 16 september 2008 21:19

har alltid varit försiktig med alkohol, det är inte hans "grej"...


han släpper loss till städning, så till den grad att barnen till och med säger åt kärleksparet som står och studsar och städar till musik att sänka volymen. det är hans sätt att "släppa loss".


han lyssar till magnus ugglas fantastiska texter, de väcker starka minnen. 


uggla, abba, stenmark, borg = stora förebilder.


ville bara säga det.

Av kattfan - 16 september 2008 18:03

satt jag på skolan och läste kurslitteratur. bra.


blev jag upprörd över människor (framförallt av det manliga könet) som inte uppskattar de andra människor (framförallt av det kvinnliga könet) som de har i sin närvaro. underbara människor borde uppskattas och få veta hur underbara de är. de ska inte behöva tro att de inte är underbara, eller börja tvivla på sin underbarhet. punkt.


orkade jag inte gå till ica. 


orkade jag inte skriva spanska. 


låg jag på soffan för länge. 


blev jag upprörd över att det är dålig uppdatering på bloggar (jag uppdaterar själv så ofta).


ville jag ha godis, men hade inget.

Av kattfan - 14 september 2008 18:58

det är märkligt. varje lördag och söndag vaknar jag med huvudvärk och ett svagt illamående. kroppen känns tung och konstig. aptiten är dålig. tror att jag måste gå till akuten för att kolla upp problemet... det kan inte vara helt normalt. akuten nästa alltså.


frida och fille kommer över ikväll. yes.


jag älskar att bo i kollektiv.

Av kattfan - 3 september 2008 12:39

Det hörs ett namn över vitklädda landskap
Det hörs en röst som är saknad
Det bultar till i ett flämtande hjärta
Det piper till i telefon
Det är visst nån som är tillbaka  och det är jag.   nya tag inför hösten. men lärarprogrammet känns omotiverande... därför ska jag: 

  • börja plugga spanska på halvfart
  • börja spela innebandy igen (kanske)



Vi får se hur det går. Nu är det handling och storkok på gång.


Umeå känns lite annorlunda, men kan inte sätta fingret på vad det är. Kanske är det jag som förändrats?



Presentation

Omröstning

Är du anhängare av kattfanismen?
 Ja
 Nej
 Mittemellan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards