Alla inlägg under januari 2008

Av kattfan - 31 januari 2008 21:42

sista månaden i lägenheten är här. snart.


elle har korrefest på fredag. tema sverige. jag frågar ida om det första hon tänker på när hon hör sverige. tyst ett litet tag. raggare.

kommentar från mig: intressant sammankoppling.




Av kattfan - 31 januari 2008 00:31

åsa linderborgs bok har jag länge velat läsa. men inte blivit av. ikväll var hon på babel. nu vill jag änmer läsa den. nån som läst?


övrigt:

jeff dunham är rolig. men peanut är hans mästerverk. "once you go purple, you'll never go back". sällan skrattat så mycket. (inte åt just det skämtet kanske, men ändå.  handenöverhuvudetgrejen är min nya grej. så ni vet. det får ni stå ut med.



oläst kurslitteratur skaver. bättre lycka nästa gång. morgondagen kräver något övernaturligt om läsningen ska bli klar i tid. har inte alltför stora förväntningar på mirakel.


nu säng.


puss 

Av kattfan - 29 januari 2008 15:51

det var det föreläsningen handlade om idag. tror jag. hur man använder överdrivet långa konstpauser... ... ... ... ... ... ... ... på fel... ... ... ... ... sätt.



just nu är hela tillvaron en enda konstpaus.



kommer hem. sätter mig i soffan för plugg. gör ingenting. gör ingenting. ska ta hem pdf-filen med boken jag ska läsa. länken funkar inte. gör ingenting. gör ingenting. gör ingenting. borde läsa andra boken. öppnar filen. gör ingenting. gör ingenting.


bra. 

Av kattfan - 28 januari 2008 23:49

lyssnar och myser.


minns sista gången jag träffade honom.  lauren var på besök. vi hade ett ganska hektiskt schema. han kom och knackade på dörren. långt blont hår. snedbena. en hand som rör sig över pannan.  inget hår i ögonen. ett lyckligt leende. rosiga kinder av lek i snö. han berättar om hoppet han har byggt i vår backe. han vill jag ska komma och titta när de hoppar imorn. han har lärt sig massor med nya tricks. jag berättar att jag och lauren ska åka till stockholm och sen spanien igen dagen efter. ett svar som ekar i mitt huvud; -redan?! du kom ju nyss!

han ger mig en varm och lång kram. jag pussar honom på pannan. en hårslinga mot min läpp. kramen tar slut. vi pratar lite om vad vi gjort under dagen.

jag säger att jag kan komma ut innan vi åker dagen efter och titta en sväng.


dagen efter går jag inte ut. packar, går förbi på eftermiddagen för att säga hej då. han är inte hemma. jag såg honom aldrig igen, förrän i kistan, i sina favoritkläder. brevid  ligger hans tiger, som nu ligger i min säng. ett kort på robban. han hud är som porslin. på hans hand syns klotter. hej och en smiley vid roten av tummen. familj i spillror.


seg

Av kattfan - 28 januari 2008 15:33

jaha, nu var dagen nästan slut. vad har jga gjort?

sovit alldeles för länge. gått till ica. ätit godis.  inte pluggat.


nu ska jag på dans snart. himla tur. borde äta. äh. 

Av kattfan - 27 januari 2008 20:08

blev albin påkörd av en buss. min vackra lilla albin.


det är kanske bara en dag. men det gör lite extra ont. 

Av kattfan - 27 januari 2008 17:06

med alkohol i kroppen har jag en tendens att lova saker. jag har lovat lägga in inlägg från min ungdomliga lunarstormsida. jag har nu suttit och läst lite. otroligt pinsamt. men jag får riskera att alla tappar respekten för mig, jag har lovat.


Öhh.... Lör 16 dec 2000 02:01 Övrigt, 7 läsare totalt

Jag é så jävla trött på folk som inte kan sluta snacka skit!! Jag menar varför inte ´bry sig om sitt eget liv istället för att lägga sig i andras!?!?
Och vad fan är det för folk som gissar sig till vad nån menar och sedan går och sprider ut det!?!
Då är man nog inte riktigt helt frisk i skallen!! Jag blir så jävla förbannad!!! Jag fattar lixom inte varför andras liv är så jävla intressanta!!
Gå och DÖ!//Cattis


jag vill främst att ni lägger märke till att jag stavar liksom med X och mitt namn med C. 2000, var ni födda då?
uppdaterar senare. lovar (utan alkohol i kroppen)


ps. jag heter lovesummer på lunarstorm. vackert.  jag mår nästan dåligt nu.

Av kattfan - 25 januari 2008 19:18

har sammanträde även ikväll. ingen utgång ikväll iaf, orka.


fredagsfik med frida, johanna och nina, trevligt trevligt. har känt mig lite avskärmad från socialtumgänge ett tag. underbart vacker dag! 


ögonen svider av trötthet.


rödvin och på spåret. städning omöjlig. disken gjord. toapapper ytterst lite, det blir snåla av till imorn.


lördag blir på riktigt. förfest här. nh sen. skoj skoj.

Presentation

Omröstning

Är du anhängare av kattfanismen?
 Ja
 Nej
 Mittemellan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards