Alla inlägg under mars 2007

Av kattfan - 26 mars 2007 21:36

Fredag:Ja vad ska man säj?Sara kom ända från lund, med två flygplan. Efter att ha mött henne på flygplatsen så började uppdateringarna. Lunch på mariehems pizzeria, ur högtalarna där kvittrade exotiska fåglar vilket fick oss att tro vi befann oss i en zooaffär (med pizzalukt ist för fiskmatslukt). mangosåsen var GOD, precis som pizzakillen sa.kex vin och spansk musik med catti, emma och sandra hemma hos mig. (den spanska musiken var ganska påtvingad tror jag, plötsligt kom shakiras låt hips don't lie och bland gästerna hördes "äntligen en låt vi känner igen!!", men aj aj det var visst den spanska versionen och en gemensam suck utandades)Kanske inte alla behöver gilla spansk musik bara för att jag gör det, eller? va? hmmmJag, Sara och Catti drar iväg på O'leary's. Men vi hinner knappt komma innanför dörren innan någon säger namnet på ett matställe alla går och tänker på. Vi stannar dock ett tag och dansar till timbuktu!MAT och sökande efter efterfest. ehhhh vi GÅR hela vägen hem från stan och jag och Sara har en sjungades spelandes efterfest för oss själva. UNDERBART. Undrar om grannarna hörde oss?? :)Lördag:StanSara lagar mig lasange, gott gott gott!Vandrar till Carro på fest. diverse lekar och konversationer slutar i att vi alla vinglar till grannhuset för ännu mer fest. Sen NH.Kvällens höjdpunkter:DANSEN (helt galet på dansgolvet, svetten skvätte, längesen jag dansade så mycket och galet.Bix och rullstolskillen, törs inte skriva vad som händeRicardo från Portugal som inte kunde ta ögonen från Tessan.Verkligen inte kunde ta ögon ifrån henne. och hennes kommentar: - han måste ju få nåt när han har varit efter mig hela kvällen.Tessans försvinnande och min fråga till Edward: - Vart kan man gömma sig i den här korridoren? Hjälp oss hitta gömställen!STÄDSKRUBBENSaras fejkade styrka. Kattis: - Fy, fan vad stark du är, kan du göra såhär med? Sara(dan efter): - varför skulle du förstöra när jag faktiskt hade lyckats få honom tro jag var stark? jag fuskade ju.Mark Owen och co. (med snor på)Promenaden hem med Sara, i soluppgången med kvittrande fåglar. Är det redan sommar?Söndag:sov sova sova. Guacamole. chips. Carro och Bix. Babel. Den japanska delen i babel var verkligen min favorit del. WOW. underbar film.Jag och sara hade planerat att äta pizza till middag, men de senaste dagarnas svulleri resulterade i att vi inte riktigt hade ngn matlust. Kattis är fast besluten att äta en av sina favvorätter: gröna ärtor. Sara skrattar åt henna och tycker hon är knäpp, men kattis gör ändå sina ärtor. Nu kommer vi till den intressnta delen. Sara: -Får jag smaka lite? Tar en sked med gröna ärtor och uttrycker: - mmmm, det var faktiskt ganska gott. ska vi göra en tallrik till?Sara = OMVÄND hon har konverterat till de gröna ärtornas religion.Kommer hem från bix klockan två och pratar har djupa samtal fram till klockan fem. Vi tror iaf vi är djupa och mer intelligenta än andra. Men mitt påstående om att kärlek är ett fenomen som människorna hittat på för att finna mening i en meningslös tillvaro, gick inte riktigt hem...Måndag:Helt otroligt varm dag som jag sov bort till klockan ett. tog avsked vid bussen och blev lite deppig må jag säga.gick till carro och hängde. gick hem och hade tråkigt och vad gör man nu?!Övrigt:Bix underbara tröja som när han lånat ut den fick följa med på dansgolvet och på efterfest. jag kunde inte heller sluta berätta för alla om hur underbar den var. tack bix, du får kanske tillbaka den :)Helgens låtarEl rey tiburon - ManáVino Tinto - Estopabra tack hejPSSara: -Du är nog den av mina kompisar som pratar mest. Annars brukar det vara jag, men när jag är med dig kan jag slappna av och bara lyssna. Jag: ja käften går i ett på mig, jag kan inte hjälpa det.Sara läser danska i lund. på en av festerna träffar hon en dansk vid namn anders och börjar prata med honom på danska, varpå kollar oförstående på henne och efter ett tags funderande svarar: - I think we better have this conversationin english from now on...hur går det med danskan älskling? ha ha Till alla som var på NH denna kväll. Vem var det som hade den bisarra diskussionen med sara om beyoncé's låt 'irreplaceable'... nån som var upprörd över att man inte kunde stoppa känslor i en låda... intressant att denna person tar sig tid att tänka över beyonces låttexter. Great.Soy el rey de la mar,Tiburon,el que te come a besos,pero yo soy el Rey del mar,Tiburon,el que te come mi amor,ay bombon,mi sirena de amor,y ten cuidado del beso.Ay,es exceso,de amor que ya llego el Tiburon.Y viene el Tiburon,que tiene todo,todo en su vida,que en realidad esta en soledad.Y viene el Tiburon que nunca encuentra,solo anda en busca,busca su presa amor;ya llego,ya llego el Tiburon.Sara( säger detta om en av de trevliga personerna vi umgicks med i helgen): - gillar verkligen henne, hon har potential att vara både sarkastisk och bitter. hon är en guldklimp.

Av kattfan - 26 mars 2007 20:53

Jo en riktig oskuld i bloggskrivande. Vet inte om jag verkligen vet vad jag ger mig in i. Lägenheten ekar tom, tror ibland att sara fortfarande är här, men det är hon ju inte. Så kanske i min ensamhet och efter att ha lusläst johannas blogg kom tanken till mig... Om jag kan fördriva så pass lång tid åt att läsa en blogg, kanske jag kan fördriva ÄNNU mer tid åt en egen? Bra eller dålig idé att lägga upp sitt liv för allmän beskådning? Antagligen ingen fara för jag antar att det endast blir emme och sofie som läser? ha ha Har också en liiiiten tanke om tidsparande. Om jag berättar om vad de alldagliga saker som händer här, då kan emme läsa och sen när vi pratas vid kan vi istället för att berätta allt som har hänt----diskutera det som hänt. vilket är bra mycket intressantare. Hoppas emme med skaffar en.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är du anhängare av kattfanismen?
 Ja
 Nej
 Mittemellan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards