Alla inlägg under juni 2007

Av kattfan - 27 juni 2007 18:05

kassan går visst aldrig jämt ut. men men.

när den gör det känner man sig grym, men tyvärr händer det sällan.

nu ska jag sova framför tv:n nån timme och äta upp oskars choklad.





Nej

Av kattfan - 25 juni 2007 11:36

 inte min dag idag. började bra, sluttade sedan brant nedåt. inget att sysselsätta mig med.


nu: mörkt rum, bok och säng.


längtar till umeå. längtar efter sara. längtar efter anna. svär över fulla dryga killar. svär över att fylla 23. svär över att aldrig duga. svär över mitt tomma kontantkort på mobilen. svär över hyran.



positiva tankar kan behövas: helgen efter min födelsedag kommer sara på besök! , elle kommer på besök den 8:e juli, jag är ledig idag, den 14 juli är det karsjös årliga strandfest; manlake 2008. anna kommer hem till min födelsedag (förhoppningsvis). jag sålde min peace and love biljett för 2145. Linn och Tofte kommer på besök till helgen. vi ska gå på träteatern. 


Av kattfan - 17 juni 2007 13:56

Räknar nu minuterna till att jag ska få sluta. hemskt hemskt hemskt bakis. ska aldrig mer säga att jag ska ta det lugnt. vad hände igår egentligen? när blev jag kanonfull? antar att besvikelsen över att knappt känna igen någon på krogen, gjorde att jag drack öl för att ha något att göra. inte så bra idé. ångrar bittert ölköpen på krogen idag. pengarsom försvann och bakfylla i näst värsta graden (värsta graden ligger jag och spyr till sju åp kvällen)


en timme och femtioåtta minuter kvar.

Av kattfan - 12 juni 2007 14:50

Inåtvänd Upplevande Abstrakt Tänkare

SÅDAN ÄR DU:

Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.

Du flyter med strömmen och tar beslut i sista stund - ibland låter du t.o.m andra personer fatta dina beslut åt dig. Du är en mycket flexibel person, som trivs med fria ramar och lösa avtal.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du tänker logisk och värdesätter problemlösning där du får använda huvudet. Du är en ärlig och renhjärtad person, som bedömer andra människor utifrån samma värderingar som du bedömer dig själv.



vet inte, men tyckte ändå att det stämde rätt bra? vad tycker ni?


puss/ en uttråkad k i kallt sommarväder en ledig dag i juni



Av kattfan - 10 juni 2007 00:05

ännu en underbar dag på zoo. mer folk idag, men ganska lagom. jag är hemskt pratglad när turisterna kommer fram till kiosken vilket verkar uppskattas. än så länge.


biltur med oskar till diverse stränder. under denna resa hittade vi ett fallfärdigt hus som var till salu. vi tänkte köpa tomten och bygga ett eget hus med strandtomt. vi tyckte det verkade som en bra idé, men båda är nog införstådda i att det är oskar som kommer stå för "mansgörat". hatar för övrigt det ordet. men oskar är verkligen killen hela dan. vad skulle mor och far + alla grannar göra utan honom. han jobbar på gårdar och i skog för liten slant för att han tycker det är kul(!).


barndomsgranne per (oskars kompis kom över med sprit och öl. jag drack en öl medan dom pimplade. sen drog dom till torön, sommarparadiset.


jag däremot kände mig lite rastlös och försökte göra mig av med känslan framför datorn. funkade inte. jag hoppade då istället på min fas cykel och begav mig av mot stranden. klockan var långt över elva och i lilla karsjö stöter man aldrig på folk efter åtta på kvällen, MEN jag ser någon gå längs vägen från stranden. erik. han hade varit nere och kvällsdoppat sig. hade tänkt köra nakenbad men vid stranden satt en familj på bryggan. jag blev väldigt besviken. bryggan skulle vara min och enbart min. men när vi stod där och kvittrade så lämnade familjen och jag kunde nöjt cykla ända ner till stranden och sätta mig på bryggan med fötterna i vattnet och njuta. för det gjorde jag verkligen. vilken underbar kväll/natt. ville aldrig gå. och vattnet var så varmt, badet var tvunget och det var... ja vad är nakenbad en varm sommarnatt om inte fantastiskt?


tyvärr förstördes kvällen/natten av att jag hade cykeln med mig. bara uppför hem och jag kom hem varmare än innan jag åkte. så nu vill jag bada igen. nu ska jag däremot dricka te och sen sova. zoo väntar klockan 09.30


tack och adjöö


PS. tror jag blivit en bloggnörd. alla har ju typ slutat blogga nu i sommar utom jag som sitter och häckar framför datorn som vanligt. men som emme brukar säga om glasögonormar;  det finns dom som har glasögon, sen finns det glasögonormar och dom är verkligen glasögonormar. haha GLASÖGONORM


jag har därmed bestämt. jag är uppenbarligen en som bloggar lite för ofta, men ingen bloggnörd ÄN.  ville bara få det sagt. 

Av kattfan - 8 juni 2007 23:49

järvsö är bländande och stekande.


i dag:

  • första dagen på sommarjobbet
  • VÄRME och SOL
  • nya jobbarkompisar, ekorrarna på zoo. (vi måste vakta så dom inte smiter in i kiosken)
  • första doppet för i år, i världens mest underbara älv, ljusnan
  • grill
  • hämtade en bil (som i princip är färdig för skrot) som ska bli min under sommaren
  • EL-BILEN på zoo! (varje morgon kommer jag strutta fram längs europas längsta trätrottoar och hälsa älgar, renar, rävar, myskoxar etc godmorgon. hur underbart är inte det?!?!)
  • ska hämta full lillebror i natt. brukar vara riktigt roligt. han är ju helt enkelt världens bästa lillebror.
  • 30 grader i skuggan
  • 20 grader i VATTNET

    nu orkar jag inte mer...  natti natti...
Av kattfan - 4 juni 2007 23:24

jag älskar inte hemtjänsten, men det finns tydligen de bland mina vänner som gör det...

detta utspelade sig tidigare idag på msn;


Kawin säger:

tjo

Kawin säger:

ÄÄÄÄLSKA hemtjänsten

kattis säger:

haha

kattis säger:

av ngn speciell anledning?

Kawin säger:

för att jag hade min första introdag idag.

Kawin säger:

nyss hemkommen

kattis säger:

ja det är lätt att älska när man är en kille som gör sitt jobb (med betoning på kille)

Kawin säger:

haha

Kawin säger:

eller någon som inte är svensk

Kawin säger:

"du är inte svensk va?"

Kawin säger:

"är du kines?"

kattis säger:

HAHA

Kawin säger:

"är du thaiLÄNNING?"

Kawin säger:

"fryser inte du nu?

 Kawin säger:

haha

kattis säger:

underbart!

kattis säger:

det är då su ska säga att ja, och jag kan inte prata svenska heller

kattis säger:

(på svenska)

Kawin säger:

JA

Kawin säger:

eller hur

Kawin säger:

 en tant frågade, efer vi hade pratat i 4-5 min; "men kan du svenska då?"


här ska tilläggas att kawin är så svensk man kan bli, med thailändskt ursrung! 


ja, ibland kan hemtjänsten vara underbar. åtminstone de äldre (personalen tar vi upp en annan gång).



packningen går sjukt segt. förbannar världen för hårtorkar och annat tjejtjafs som tar upp plats och tyngd. varför är jag en del av detta?


dags att fortsätta.


tack och hej umeå. underbar dag i solen med johanna idag...  


Av kattfan - 3 juni 2007 17:27

har haft en trevlig helg. mycket trivsam. sommarlov och sol.


i fredagskväll färdades jag och sandra mer på en cykel mot älven där grupp q hade en liten klass sammankomst, filtar, kubbspel och ett mycket intressant besök på designskolan. jag och angelica (bix kompis) klickade. bix hade för övrigt sagt till carro att det skulle vara fest, så jag kom dit med en petflaska halvfull med rödvin och carrokatten en kung öl. där möts vi av väldigt uppklädda föräldrar så vi flydde in i ett kopieringsrum för att styra upp oss lite, och bix kom med plastglas. sen kunde vi ge oss ut bland folket.

senare gick jag och elle upp till nh och mötte upp med hennes vän anna. innan vi går in har vi många bisarra diskussioner om bland annat kissets betydelse(?!?!) tror elle startade detta samtalsämne med orden; "jag kissar åt höger"...

nh var som smockfullt och roligt. jag började kvällen med att hinka i mig vatten, för att sedan övergå till öl. hur mycket öl drack jag egentligen? var som fullast då jag ranglade hem och stupade i säng med kläder, linser och smink på. kanske dags att byta dricktaktik?


hemskt hemskt bakis på lördagsmorgonen.

försökte med allt möjligt, men var alltjämt seg. vandrade ganska tidigt iväg mot den kommande inflyttningsfesten hos numera samboparet (låter hemskt moget och vuxet) Markus och Johanna. efter en öl och det trevliga sällskapet var jag mig själv igen. det dök upp folk och festen var igång...

fantastiskt trevlig tillställning, och många roliga samtal här och var. ett sällskapsspel somjag, johanna och hasse VANN. segerns sötma. att vinna är underbart.

jag fyller på mer senare. måste sova tio minuter. catti kommer snart hit för bak. och jag kommer inte orka vara social om jag ingen sömn får.


puss/k



sitter nu och njuter av vackra toner från sista avsnittet av six feet under. sista. kan inte fatta att det är slut. helt uppe i varv och som tur har jag ida på msn som jag kan dela min frustration med. tack!

mina söndags kvällar kommr framöver inte vara lika attraktiva. veckans höjdpunkt saknas mig redan.


har brevid har jag gjort en liten omröstning om vem ni gillar bäst i serien bland alla de fantastiskt välspelade karaktärerna. precis som jag och ida i skrivande stund pratar om så är ju alla karaktärer otroligt intressanta, ingens livshistoria är egentligen mindre intrassant än någon annan. men ni måste välja. hårt, jag vet! under de fem säsongerna har vi sett många ansikten komma och gå, så om er favorit inte finns med ber jag er rösta på Annan och skriva en kommentar. HJÄLP, jag är helt nipprig nu...


min är BRENDA


kvällens låt: breathe me - sia


jag och ida säger; six feet under = tidernas bästa serie, lätt! är det nån som inte håller med så vill jag ha en motivering(och en jävligt bra sådan), tack!


har ni inte sett six feet? GÖR DET


underbart bittra brenda



Presentation

Omröstning

Är du anhängare av kattfanismen?
 Ja
 Nej
 Mittemellan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards