Alla inlägg under maj 2007

Av kattfan - 31 maj 2007 22:54

sov ut ordentligt idag. vaknade helt utsövd, men utan frukost. knaprade lite hårdbröd och drack lite te.  redde äntligen ut en del missförstånd och och icke uttalade tankar. det var skönt.

elle plingade på dörren. ica. glass på balkongen i underbara picknick stolarna som jag tyvärr kommer förlora till helgen. men tack för lånet johanna och markus. (jag har till och med döpt dom till sevea och rut, hoppas dom får behålla namnen)

lagade lasange. helt underbart. och nu har jag inte heller disk på diskbänken.


imorgon är det sista dagen, SKK är snart över. någon frågade om jag skulle sakna någon i klassen. svaret är nej, dom jag gillar kommer jag att ha kontakt med, så jag känner mig ganska nöjd. samespel-redovisning imorn, jag är nästan löjligt nöjd. när vi blev klar i onsdags så yttrade jag till och med orden, ingen kan nånsin ha gjort något så snyggt och bra. kanske en liten överdrift.


marilyn och jag hade en dejt ikväll också. det var längesen och jag har saknat henne.  fantastiskt.


två fester på lördag. ska hinna med båda är det tänkt. synd att de inte ligger nära varandra. imorn; jag, elle och NH... vill nån komma med? 


undra om jag ska sova tidigt ikväll,  kanske.


bra, tack, hej ! (imorn har jag frukost)

Av kattfan - 31 maj 2007 00:31

nya insikter i natten, funderar över hur jag lever mitt liv. men än så länge duger jag för mig.


på tisdag bär det av till stockholm och gravida johanna, sen hem till hälsingland. jobb på järvzoo. sommar. kluven. sist jag var hem gick det inte så bra. blir tydligen nån slags terapi i sommar med. dom säger jag behöver det...

tycker jag borde säga jag behöver det. inget illa borde ju komma ut av det iaf.


jag har tappat blogginspirationen. har inget att säga.


tack å puss


kom på mer.

hopplöst litterturseminarium idag. vad är det för folk som ska bli lärare egentligen? helt absurt. jag var trött efter endast tre timmars sömn och gick efteråt till kiosken och slösade pengar på godis, cola, macka och koffein i mängder. orkade inte med folk.  


vill få med elles kommentar från igår. "alltså fan va svårt det kommer bli att vara lärare! kan man inte få gå en kurs eller nåt?"


gillar inte att fördomar mot lärarprogrammet slås in. vi gör verkligen ingenting förutom att diskutera självklarheter(som visserligen inte verkar vara så självklara för vissa). jag har inte pluggat mycket denna termin, ändå har det gått på räls?

spanska kursen i stockholm, då var jag tvungen att verkligen anstränga mig och lärde mig otroligt mycket! vad har jag lärt mig denna termin?


  • det finns en stam i afrika där kvinnor och män har ombytta roller
  • att inget är sant
  •  att allt kan ses som ett isberg (ALLT)
  • att det är bra att alltid ha en bandspelare med sig (utifall man skulle komma på en fenomenal idé, så man inte glömmer den)


det var allt. bra jobbat SKK (framförallt)
Av kattfan - 29 maj 2007 17:22

molly har nu gjort älskade lilla albin sällskap...

Av kattfan - 27 maj 2007 23:30

ja jag säger då det, orka.

orkar inte berätta, men lägger upp lte bilder från helgen som jag lovat (sara). :)


fortfarande ganska stabil


kubbspel med koncentration



smink gör underverk

är dettta verkligen samma människa, tack värld för smink.

kattfan är en 14 årig klant.

puss/k

Av kattfan - 24 maj 2007 23:17

ja jag och elle gjorde kakor på det jag hade hemma. inge vidare. nu är det omöjligt att få dessa kakor att lossna från plåten. lyckat!

imorn fest!


puss/ k 

Av kattfan - 23 maj 2007 16:20

molly heter min hund. jo hon är (eller var) min hund från början i alla fall. men jag orkade inte ta hand om henne, så numera lyssnar hon bara på mamma. om hon lyssnar alls för hon är näst intill döv. 13 år är väl ganska gammalt för en hund... fick ett samtal från en lessen mamma idag som berättade att molly är klen, knappt äter och verkar ha ont. hon har börjat fundera på om det bästa kanske vore att ta bort henne? känns knepigt. hon har ju alltid varit där. sen jag var tio iaf.


det var jag som gav henne hennes vackra namn iaf. om inte jag stått på mig hade det funnits en risk att vi idag hade kallat henne för "köttyxan", som var min storebrors förslag på namn. han hade en period då han verkligen älskade att döpa husdjur efter saker. vi hade ett marsvin som hette videokassetten, och vi har fortfarande en katt som heter Lampan. väldigt kul (ironi). men det kan iaf ge upphov till komiska situationer.

"kasta ut lampan" kan ha fler betydelser än att just kasta ut lampan.


jag har egentligen ingenting att säga.. har mest tråkigt. borde plugga och kanske till och med ska göra det. trött på tjafs och oärligheter.

vad är det för fel på det kvinnliga släktet? förtryckta och osäkra. jävla mansvärld. men det finns en jävla kvinnovärld också. män har sina områden där de tror de är oersättbara, och kvinnor sina. gör mig lessen när jag ser en mycket nära person i min omgivning och hans ögon som säger att han aldrig duger. hela tiden förmaningar om hur han ska ta hand om sitt eget barn (från barnets mamma). jävla värld.


idag har vi arbetat med vårt samespel. det blir fint! inte superbra kanske men ändå! kul har det varit. nu ska jag ta helgledigt, (kanske läsa lite i kompendiet). stan imorn. kanske monopol med johanna? och sen yyyra.

emme kommer! funderar på at gå på ica och köpa en mopp. vad tycker ni? dags för storstädning?


jo, ja kanske.


jo här är jag och catti på min fest!

(jag kommer inte ihåg att bilden togs)



nu är jag sjukt sugen på godis IGEN. kanske ska äta lite kapris?

har precis skickat iväg ett mail till min vän itziar... på SPANSKA. blev riktigt nöjd, även om det är lite frstrerande när man inser att det gick väldigt mycket lättare för bara några månader sen.

förhoppningsvis blir biljetterna till spanien beställda i slutet av denna vecka, det vore bra. jag, oskar, dan och förhoppningsvis sara står på passagerarlistan mot madrid-san sebastian!!! åh vad jag längtar. vi kan ju hoppas att itziar har tagit körkort tills dess, då ska hon köra oss runt till alla platser som är av intresse! helt underbart med guide. 



Av kattfan - 20 maj 2007 09:59

nu påbörjar jag min resa snart. ska åka från hudik, så jag och mor ska äta och kolla efter ett par byxor där först. sorgligt att man låter det gå så långt att 90% av ens byxor håller på å ramla sönder innan man inser att man måste köpa nya. jag avskyr att shoppa. skulle bara vilja ha lite nya kläder som låg i garderoben utan att jag behövde anstränga miog för det. tråkigt.


saknar umeå, men järvsö är så vackert just nu att det nästan gör ont. man glömmer lätt. järvsö är otroligt vackert. måste vara sveriges vackraste lilla by. (finns en risk att jag är partisk)


puss/ mig 

Av kattfan - 19 maj 2007 17:59

har skumläst genom en av mina favoritböcker idag. jag slutar aldrig bedrövas över historien om skapandet och förstörelsen av Marilyn Monroe. inget gör mig heller lika feminisktisk. då kryper den sidan fram och jag blir arg, så arg att jag knappt vet var jag ska ta vägen. låter ju löjligt, men det är sant.


tumult utbröt. folk tippar nu på tå och ler extra mot mig. det gör att det svider i mina ögon. vill riva och slita.


tom och kluven.


  

Presentation

Omröstning

Är du anhängare av kattfanismen?
 Ja
 Nej
 Mittemellan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards